DPF / FAP

Kompleksowa obsługa filtrów cząstek stałych DPF / FAP

Filtr cząstek stałych DPF / FAP – wprowadzenie

Od normy emisji Spalin Euro IV producenci pojazdów samochodowych zasilanych olejem napędowym zostali zmuszeni do wprowadzenia do układu wydechowego filtra cząstek stałych DPF lub inaczej FAP.

Budowa systemów oczyszczania spalin począwszy od 2005 roku ( norma EURO IV ) do dnia dzisiejszego ( norma EURO VI ) znacznie się różni.

Czynniki mające wpływ na właściwą pracę systemu oczyszczania spalin:

  • zawór EGR, chłodnica spalin, zmienna geometria kolektora dolotowego, przepustnica, szerokopasmowa sonda lambda, wielofazowych wtrysków paliwa czujnik temperatury i ciśnienia spalin,
  • filtr zapełniony powyżej normy zwiększa znacząco ryzyko zapalenia pojazdu lub uszkodzenia silnika,
  • właściwa eksploatacja pojazdu.

Nasza firma jest w stanie przeprowadzić pełną diagnostykę układu oczyszczania spalin pod względem mechanicznym i elektronicznym, jego zapełnienia oraz zaproponować optymalny sposób naprawy.

Zajmiemy się Państwa filtrem DPF / FAP m.in. w zakresie:

  • WYPALANIA SERWISOWEGO (w zależności od stopnia zapełnienia)
  • WYMIANY
  • ROZWIĄZAŃ ALTERNATYWNYCH ( usuwanie DPF / FAP – trwałe usunięcie z przeprogramowaniem sterownika EDC – na wyraźne życzenie i wyłącznie za pisemną zgodą Klienta)

Usuwanie DPF / FAP polega na wycięciu samego wkładu z obudowy filtra, czujniki oraz sondy zostają na swoim miejscu, modyfikacji ulega elektroniczny sterownik silnika EDC w zakresie obsługi DPF / FAP. Nie polecamy usuwania FAP /DPF, lecz czasami usunięcie jest ostatecznością aby uniknąć drogiej naprawy.

Cała usługa poparta jest wieloletnim doświadczaniem i przeprowadzona jest z wielką starannością oraz trwa kilka godzin. W naszym warsztacie samochodowym w Lublinie ( woj. lubelskie ) i Warszawie ( Bemowo ) obsłużymy 95% pojazdów  z silnikami diesla, które posiadają filtry FAP lub DPF.

Telefon do kontaktu DPF / FAP: 571 467 767

Back to top
Zapraszamy na nasz profil na Facebooku