Mechanika pojazdowa

Od wielu lat zajmujemy się kompleksowo mechaniką pojazdową. Nasz warsztat w Lublin (woj.lubelskie) czeka na Państwa zlecenia. Poniżej kilka wyszczególnionych elementów, którymi zajmujemy się w ramach mechaniki pojazdowej.


Silnik

Nowoczesne samochody wyposażone są w silniki charakteryzujące się wysoką sprawnością. Silniki te wymagają precyzyjnej i fachowej obsługi, gwarantującej bezawaryjną eksploatację. Również diagnostyka oraz naprawy powinny być wykonywane właściwym sprzętem przez fachowych mechaników. Właśnie taką fachową i profesjonalną diagnostykę oraz naprawy możemy Państwu zagwarantować, zarówno w zakresie mechaniki silnika, układu, napędowego, skrzyni biegów, układu kierowniczego jak również pełnej elektroniki. Wykonujemy również pełną obsługę układu zasilania powietrzem, oczyszczania spalin oraz odprowadzania spalin. Na życzenie Klienta przeprowadzamy ocenę stanu technicznego silnika oraz w razie potrzeby kompleksową jego wymianę.

Nasi mechanicy w warsztacie w Lublinie są w każdej chwili gotowi do pomocy!


Zawieszenie

Ze względu na skomplikowane systemy wielowahaczowe montowane w samochodach, a także warunki panujące na polskich drogach sugerujemy sprawdzenie ich stanu przynajmniej raz w roku.

Uszkodzenia mechaniczne zawieszenia nie tylko mogą powodować nieprawidłowe zużycie opon, złe kierowanie pojazdem, ale przede wszystkim zagrażają bezpieczeństwu Twojemu i innych uczestników dróg!

Obsługujemy każdy rodzaj zawieszenia i zajmiemy się wszystkim, co jest z zawieszeniem związane m.in.: wymiana amortyzatorów i sprężyn, wahaczy, gum łożysk, piast, poduszek i innych elementów wchodzących w skład mechaniki zawieszenia.

Jeśli zauważyliście Państwo jakiekolwiek stuki, pogorszenie prowadzenia samochodu – zapraszamy na bezpłatne sprawdzenie stanu zawieszenia do naszego warsztatu samochodowego w Lublinie.


Hamulce

Kiedy dokonać wymiany tarcz hamulcowych?
Wymiany powinniśmy dokonać, gdy grubość tarczy spadnie do poziomu minimalnego, określonego przez producenta. Należy pamiętać, aby przy okazji wymiany tarcz hamulcowych wymienić także klocki hamulcowe.

Kiedy sprawdzać i wymieniać płyn hamulcowy?
Nadmiernie zużyty płyn hamulcowy wpływa na obniżenie jego temperatury wrzenia i utratę właściwości antykorozyjnych. Kiedy zawartość wody w płynie hamulcowym przekracza pewien procent, jakość działania hamulców spada. Dzieje się tak, ponieważ zawarta w gorącym płynie hamulcowym woda powoduje powstawanie korków parowych. Z uwagi na to przynajmniej raz na 10 000 km należy sprawdzać jakość płynu hamulcowego, a także jego poziom w zbiorniczku na pompie hamulcowej. Zaleca się wymianę płynu hamulcowego co 40 000 km lub co 2 lata.

Jak jest żywotność klocków hamulcowych i jak je kontrolować?
Zużycie i żywotność zależy od sposobu jazdy i tego, czy częściej poruszamy się po mieście (częste używanie hamulców) czy w trasie. Mocno zużyte klocki hamulcowe mogą powodować zniszczenie powierzchni tarcz hamulcowych. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na wszelkie niesprawności układu hamulcowego – np. pogorszenie skuteczności hamowania, odgłos tarcia przy hamowaniu, pulsowanie pedału hamulca czy wibracje koła kierownicy podczas hamowania. Pamiętajmy także o kontrolowaniu stanu klocków hamulcowych przy okazji każdego przeglądu!

Oferujemy Państwu kompleksowe zajęcie się hamulcami. W naszym warsztacie mechanicznym w Lublinie w ramach mechaniki pojazdowej wymienimy Państwu klocki, tarcze, bębny, szczęki hamulcowe, sprawdzimy i wymienimy płyn hamulcowy jak i zrobimy wszystko, co jest niezbędne, aby Państwa samochód bezpiecznie hamował.


Wymiana Uszczelniaczy Zaworowych

Co to są uszczelniacze zaworowe – trzonków zaworów?

Uszczelniacze zaworowe są niewielkimi uszczelkami osadzonymi w głowicy silnika na prowadnicy zaworu. Osadzone są na trzonkach zaworów w celu ich uszczelnienia i uniknięcia przedostawania się oleju smarującego mechanizm sterowania zaworami do komory spalania.

Kiedy należy wymienić uszczelniacze zaworowe?

Nieszczelność uszczelniaczy zaworowych powoduje spalanie oleju smarującego. Możliwe objawy to znaczy ubytek oleju oraz dymienie na niebiesko ( szczególnie widoczne podczas rozruchu po dłuższym postoju, po hamowaniu silnikiem ), zanieczyszczanie olejem świec zapłonowych oraz tworzenie nagaru olejowego w komorze spalania.  Z uwagi na niekorzystny wpływ niesprawnych uszczelniaczy zaworów na żywotność całej jednostki napędowej należy te elementy jak najszybciej wymienić.

Jeśli zauważyłeś zbyt duży ubytek oleju silnikowego a nie są widoczne wycieki, podczas porannego rozruchu silnika z układu wydechowego pojawia się dym o zapachu spalonego oleju silnikowego należy skontrolować silnik i zdiagnozować w/w problem. W większości przypadków będą do wymiany uszczelniacze trzonków zaworów.

Jak wygląda wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych?

W większości zakładów naprawczych wymiana uszczelniaczy zaworowych wykonywana jest poprzez zdemontowanie głowicy i rozebranie mechanizmu zaworów w celu przeprowadzenia wymiany uszczelniaczy. Podczas takiej naprawy konieczna jest weryfikacja stanu technicznego głowicy w zakładzie specjalizującym się obróbką mechaniczną elementów silnika zaś całościowe koszty takiej naprawy są bardzo wysokie.

Nasza firma proponuje Państwu wymianę uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy.

  • Podczas diagnostyki stanu technicznego silnika ustalamy czy za w/w problem ( pobór oleju, dymienie ) odpowiadają uszczelniacze
  • Diagnostyka przeprowadzana jest miedzy innymi przy wykorzystaniu kamery endoskopowej oraz pomiaru sprawności silnika metodą statyczną.
  • Następnie wykonujemy wymianę uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy silnika.
  • Końcowym etapem naprawy jest adaptacja i programowanie elementów mechatronicznych układu sterowania silnikiem.
  • Jeśli podczas diagnostyki stwierdzimy, że elementy głowicy, prowadnice zaworów, dźwigienki, wałki lub inne elementy rozrządu nie gwarantują prawidłowej pracy silnika
    informujemy właściciela pojazdu o konieczności zmiany zakresu naprawy.

Posiadamy duże doświadczenie w zakresie naprawy mechanicznej silników BMW i MINI, w szczególności w obszarze nietypowych i skomplikowanych napraw zaś nasza wieloletnia praktyka i doświadczenie dają najlepszą gwarancję wysokiej jakości proponowanej usługi. Np.: BMW silniki N42, N46 i inne oraz w silnikach MINI N12, N14 i inne.


Rozrząd

Pamiętaj o terminach wymiany – w zależności od typów silników są zróżnicowane i mogą wahać się od 60 000 do nawet 240 000 km.

Jeśli kupujesz używany samochód to koniecznie poproś o ostatnie rachunki z warsztatu lub inne dokumenty potwierdzające przebieg, przy którym dokonano wymiany. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy bezwzględnie dokonać wymiany rozrządu.

Nasz serwis w Lublinie jest przygotowany tak merytorycznie jak i sprzętowo do wymiany każdego rodzaju paska rozrządu jak i większości łańcuchów rozrządu, które to często również wymagają wymiany, poczynając od łatwych i prostych konstrukcji skończywszy na bardzo skomplikowanych. Oczywiście wymieniamy również rolki i pasek akcesoriów.

Zapraszamy, mechanika pojazdowa w naszym warsztacie w Lublin (woj.lubelskie) to nie tylko profesjonalna i fachowa obsługa ale również konkurencyjne ceny.

Back to top
Zapraszamy na nasz profil na Facebooku